برای دریافت مشاوره با کارشناسان و آموزش مناسب ، با شماره 09177062806 تماس بگیرید

انحراف نوسان چیست؟

انحراف نوسان چیست؟

 

انحراف نوسان، تفاوت در نوسانات ضمنی (IV) بین اختیار های در زیان، اختیار های در سود و اختیار های بی تفاوت است. انحراف نوسانات، که تحت تأثیر احساسات و رابطه عرضه و تقاضای بروی اختیار‌هایی خاص در بازار رخ می دهد و اطلاعاتی را در مورد اینکه آیا مدیران صندوق ترجیح می‌دهند اختیار خرید یا اختیار فروش بفروشند(فروش اختیار یا شورت) ارائه می‌دهد.

انحراف نوسان همچنین به عنوان یک انحراف عمودی شناخته می شود، معامله گران می توانند از تغییرات نسبی در انحراف برای یک سری آپشن به عنوان یک استراتژی معاملاتی استفاده کنند.

نکته : انحراف نوسانات این مشاهدات را توصیف می‌کند که همه اختیار‌های با یک سهم پایه و تاریخ سررسید یکسان دارای نوسان ضمنی یکسانی نیستند.

نکته: در اختیار های سهام، انحراف نشان می دهد که اختیار های فروش دارای نوسانات ضمنی بیشتری نسبت به اختیار های خرید هستند.

 

درک انحراف نوسان

مدل‌های قیمت‌گذاری اختیار‌ها فرض می‌کنند که نوسانات ضمنی (IV) یک اختیار برای یک دارایی پایه و انقضا یکسان، صرف‌نظر از قیمت معامله، باید یکسان باشد. با این حال، معامله گران اختیار معامله در دهه ۱۹۸۰ کشف کردند که در واقعیت، مردم بابت اختیار های فروش بهای بیشتری (نسبت به ارزش واقعی آن) پرداخت می کنند. این بدان معنی است که مردم نوسانات نسبتاً بیشتری را به اختیار های فروش نسبت می‌دهند تا به اختیار های خرید ، که نشان میدهد که محافظت از نزول قیمت دارایی در افکار مردم ارزشمندتر از سود کردن در روند صعودی است.(منظور کاور کردن سهم از اصلاح قیمتی است)

وضعیتی که در آن اختیار‌های بی تفاوت دارای نوسانات ضمنی کمتری نسبت به اختیار‌های در زیان یا در سود هستند را به دلیل شکلی که داده‌ها هنگام ترسیم نمودار نوسانات ضمنی بر قیمت اعمال ایجاد می‌کنند، گاهی اوقات به عنوان « لبخند » نوسان نامیده می‌شود. به عبارت دیگر، لبخند نوسان زمانی اتفاق می‌افتد که نوسانات ضمنی هم برای اختیار خرید و هم برای اختیار فروش با دور شدن قیمت اعمال از قیمت فعلی سهام افزایش می‌یابد. در بازارهای سهام، زمانی یک انحراف نوسان رخ می دهد که مدیران سرمایه گذاری معمولاً ترجیح دهند بیشتر اختیار خرید ها بفروشند اختیار فروش ها.

 

انحراف نوسانات به صورت گرافیکی نمایش داده می شود تا IV یک مجموعه خاص از اختیار ها را نشان دهد. به طور کلی، اختیار های مورد استفاده دارای تاریخ انقضا و قیمت اعمال یکسان هستند، اگرچه در برخی مواقع فقط قیمت اعمال یکسان دارند و تاریخ مشابهی ندارند. هنگامی که منحنی متعادل‌تر باشد، نمودار به عنوان «لبخند» نوسانات یا اگر منحنی به یک طرف افتاده باشد ، به آن «پوزخند» نوسانات گفته می‌شود.

انحراف نوسان

نکته : برای برخی از دارایی‌های پایه ، یک نوسان با نمودار «لبخند» یا محدب نشان می‌دهد تقاضا برای اختیار‌ها در سود یا در زیان هستند، در مقابل اختیار های بی تفاوت بیشتر است.

 

درک نوسانات

نوسانات نشان دهنده سطحی از ریسک موجود در یک سرمایه گذاری خاص است. این به طور مستقیم به دارایی پایه مرتبط با اختیار معامله اشاره دارد و از قیمت اختیار معامله مشتق می شود. نوسان ضمنی را نمی توان مستقیماً تحلیل کرد. در عوض، به عنوان بخشی از فرمول مورد استفاده برای پیش بینی جهت آینده یک دارایی پایه عمل می کند. با بالا رفتن IV، قیمت دارایی پایه کاهش می یابد.

مقادیر نوسانات ضمنی اغلب با استفاده از مدل قیمت گذاری اختیار Black-Scholes محاسبه می شود.

نوسانات ضمنی  : پیش بینی بازار از حرکت احتمالی قیمت اوراق بهادار است. این معیاری است که توسط سرمایه گذاران برای تخمین نوسانات آتی قیمت اوراق بهادار بر اساس برخی عوامل پیش بینی کننده استفاده می شود. نوسانات ضمنی، که با نماد σ (سیگما) نشان داده می شود، اغلب می تواند به عنوان نماینده ای از ریسک بازار در نظر گرفته شود. معمولاً با استفاده از درصدها و انحرافات استاندارد در یک افق زمانی مشخص بیان می شود.

 

انحراف نوسان به عقب و به جلو

انحراف به عقب زمانی رخ می دهد که نوسانات ضمنی در اختیار های با اعمال پایین تر، بیشتر باشد. بیشتر در اختیار های شاخص یا سایر اختیار های بلند مدت دیده می شود. به نظر می‌رسد این مدل در مواقعی اتفاق می‌افتد که سرمایه‌گذاران نگرانی‌های در بازار دارند و برای جبران ریسک‌های موجود ، اختیار فروش میخرند.

انحراف به جلو زمانی رخ می دهد که نوسانات ضمنی در اختیار های با اعمال بالاتر ، بیشتر باشد.این حالت زمانی اتفاق می افتد که کمبود عرضه باعث افزایش قیمت شود. نمونه هایی از کالاهایی که اغلب با انحرافات رو به جلو همراه هستند شامل نفت و اقلام کشاورزی است.

4/5 - (2 امتیاز)
ارسال دیدگاه
Click to Hide Advanced Floating Content
برای دریافت کد بازار مشتقه و اختیار معامله بروی لینک زیر کلیک کنید کد اختیار از کارگزاری گنجینه